رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی طرح پایش زندانیان استان را کلید زد

اجرای طرح پایش زندانیان استان آذربایجان غربی با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز و مدیرکل زندانها همراه با ارتباط تصویری روسای حوزه های قضایی و دادستان ها همچنین روسای زندانهای استان با توضیحات آموزشی کاربرگ های ۸ گانه آغاز شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای آذربایجان غربی ، در اجرای طرح پایش سراسری زندانیان آذربایجان غربی که در راستای رسالت سند تحول قضایی برای رسیدگی به وضعیت کلیه زندانیان تدوین و ابلاغ گردیده است با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی به صورت وبینار آموزشی با شرکت روسای حوزه های قضایی ؛ دادستان ها و روسای زندانها آغاز شد .
در این وبینار توجیهی نحوه تنظیم و تکمیل۸ کاربرگ برای گروه های تخصصی از مراجع قضایی و کارشناسان زندانها در حضور روسای دادگستری و دادستانها آموزش داده شد و براساس تاکید رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان آذربایجان غربی مقرر گردید پایش زندانیان به صورت میدانی و با نظارت روسای حوزه های قضایی و دادستان ها صورت گیرد.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این جلسه به متولیان اجرای طرح پایش زندانیان گفت :هدف اصلی از تکمیل کاربرگ های طرح پایش رصد وضعیت زندانیان می باشد که مبادا از وضع و حال زندانیان غافل شد.
وی افزود : بیشترین توان مدیریت قضایی استان صرف بهبود وضعیت زندانها و حل مشکلات زندانیان شده است و این گونه اقدامات میدانی برای همه مراجع قضایی امری آشنا است لذا تکلیف همه در اجرای این طرح پایش این است ما نباید زندانی بلاتکلیف داشته باشیم .
رئیس کل دادگستری استان ادامه داد : قضات در پایش زندانیان با اختیارات قانونی و قضایی همچنین ظرفیت های ایجاد شده استانی در امورات زندانیان تصمیمات خود را مستند وضمن ابلاغ به زندانیان برای تعیتن تکلیف به اجرای احکام زتدان ابلاغ نمایند .
عتباتی به روسای دادگستری ، دادستان ها و مسئولین زندانهای استان بیان داشت :محکومان مخل امنیت اجتماعی ، اشرار در زندان وفرایند اصلاح و تربیتی می مانندولی با توان قانونی مقدمات آزادی زندانیان نیازمند بخصوص محکومین مالی و جرایم غیر عمد با مساعدت خیّرین و معتمدین فراهم کنید و در این امر از ظرفیت ارفاقات قانونی بهره بگیرید .

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی طرح پایش زندانیان استان را کلید زدرئیس کل دادگستری آذربایجان غربی طرح پایش زندانیان استان را کلید زد
وی دقت در رصد زندانیان تا آخرین نفر را توصیه کرد و گفت : با حضور در داخل زندان، زندانبانی کنید با شناخت از مشکل زندانی تصممیات خود را در کاربرگ ها تکمیل و به مسئولین امر تحویل دهید.
مجیدی دادستان مرکز استان و دبیر اجرای طرح پایش زندانیان آذربایجان غربی گفت : هدف از اجرای پایش بر اساس سند تحول قضایی تعین تکلیف زندانیان و ارائه ارفاقات قانونی جهت کاهش جمعیت کیفری می باشد وی ادامه داد : دادستان ها بر اساس مفاد کاربرگ ها بر قرار های بازداشت موقت و تامین های صادره از شعبات نظارت مستمر داشته باشند. وی گفت :در طرح پایش مراجع قضایی با حضوردر زندان و بازداشتگاه ها با متهمین دیدار چهره به چهره داشته باشید و چگونگی ابقاء ، تخفیف و تبدیل قرار ابلاغ کنید.
مجیدی در خصوص تعیین ردمال های مبهم هم با مهلت اعلامی ظرف یک ماه آینده گفت : در این پایش ترتیبی اتخاذ گردد تا عین، مثل یا مبلغ ردمال محکومین کارشناسی شده ابلاغ و برای مساعدت زندانیان نیازمند اقدام شود.
وی در پایان گفت : اجرای پایش زندانیان امر روزمره اداری نیست بلکه کار جهادی و میدانی می باشد که تا ظرف مدت یک ماه باید گزارش اولیه آن و تعیین تکلیف زندانیان مشخص گردد .
جلسه آغاز طرح پایش زندانیان آذربایجان غربی به صورت وبیناری حوزه های قضایی استان به مدت دو ساعت در محل سالن جلسات اداره کل زندانها برگزار شد .

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha